חיפוש

הנגשת מסמכי PDF לאנשים עם מוגבלות

עולם ההנגשה הוא עולם חשוב מאין כמותו. אט אט בשנים האחרונות מתעוררים אנשים ומבינים כמה קל להנגיש את העולם לאנשים עם מוגבלות.

האינטרנט לא חייב להיות מקום סגור לאנשים עם לקות ראויה, וגם הם צריכים שתהיה להם גישה למסמכי PDF.

אם אתם עדיין לא מבינים בתחום, קראו את המידע שהבאנו להלן.

 

קצת מידע חוקי

בשנת 2013 נחקקה תקנה 35 הנוגעת לשוויון אנשים עם מוגבלות. התקנה קובעת כי אתר המספק שירות לציבור, שאינו נגיש לאנשים עם מוגבלות עובר על החוק. כלומר, החוק קובע כי כל אתר שמספק שירות לציבור ללא יוצא מן הכלל צריך לספק יישומים, דפים וגם מסמכים שנגישים לאנשים עם מוגבלות.

זכרו שאם אתם אתר המספר שירות לציבור הוא חייב להיות נגיש. ישנם אתרים שמנגישים את האתר שלהם בצורה שאינה איכותית. הדבר נעשה כדי לסמן וי על החוק. זכרו שאם תעשו כן תפגעו באנשים רבים בישראל, פעולה שהיא שלא בסדר מוסרית.

 

כיצד מבצעים הנגשת מסמכי PDF?

הנגשת מסמכי PDF מתבצעת באמצעות תוכנת הקראה. התוכנה מותקנת לאתר ובאמצעותו ניתן לקרוא מהמסמך. הפתרון עונה רק על המענה של מסמכי PDF. אך, בזכות היותו ממוקד הוא פשוט וקל מאד להפעלה. לעיתים כמו בכל עמוד שמונגש, יהיה צורך בתיקונים אך אם משתמשים בתוכנה שהיא פשוטה זה יכול לקחת כמה דקות בלבד.

 

מה היה בעבר?

בעבר, השיח בנוגע לאנשים עם מוגבלות היה שיח של חסד ולא שיח של זכויות. אנשים היו מרחמים במקום להבין שזוהי זכותם לקבל את המגיע להם. הכיוון כיום של השיח הופך לשיח של זכויות המבין כי גם אנשים עם מוגבלות הם חלק מהחברה וזכאים לחיות בצורה שוויונית.

בעבר כדי לקרוא על אדם עם מוגבלות היה לבקש מאדם אחר להקריא לו את המסמך. הדבר גרם לאי נעימויות ולעיתים אף תשלום של שכר מצד האדם לקוי הראייה. התוכנה היא פתרון מעולה! כך, האדם עם מוגבלות יכול להסתדר לבדו.

 

כיצד מבצעים את ההנגשה?

יש כיום באינטרנט תוכנות רבות אשר מציעות את השירות. ניתן לבחור בכל תוכנה שנראית לכם אמינה. בנוסף, ישנם היום הרבה מומחי נגישות איתם תוכלו להתייעץ במקרה שהנגשת האתר הינה מורכבת בעבורכם.

עם זאת זכרו שהנגשת מסמכי PDF לא יותר מדי מורכבת ישנן תוכנות פשוטות שרק מתקינים אותן והן כבר עושות את העבודה מבלי יותר מדי התעסקויות.

זכרו! נושא הנגשת האינטרנט הוא נושא חשוב מאין כמותו. היו חלק בשינוי שאתם רוצים לראות בעולם והתקינו תוכנה שמבצעת את ההנגשה לקבצי הPDF בצורה משמעותית וטובה ולא בצורה חלקית. אם כל אחד שברשותו אתר עם קבצי PDF יבצע את ההנגשה בצורה טובה ואיכותית, החברה שלנו תהיה במקום טוב יותר.

 

קבצים

באותו נושא