חיפוש

המדריך המלא לקיצור לינקים

פעמים רבות בעת שאנו גולשים באינטרנט אנו נתקלים בלינקים ארוכים ומסורבלים. שיתוף של קישורים מסוג זה די "מכוער" ולעיתים מעורר חשש בקרב משתמשים אשר עלולים לחשוב פעמיים לפני שילחצו על קישור כזה. לטובת טיפול בבעיה זאת לפניכם המדריך המלא לקיצור לינקים.

קיצור קישור בפועל

בימינו, ישנם שירותי קיצור לינק רבים ברשת. רוב השירותים מספקים שירות דומה, מבקשים מהמשתמש להכניס את הכתובת אותה הוא מעוניין לקצר ומספקים כתובת מקוצרת.

מה שקורה בפועל הוא שהחברה יוצרת דף פקטיבי באתר האינטרנט שבו היא מחזיקה עם הקישור המקוצר ודף זה מקשר באופן אוטומטי בין הלינק הקצר ללינק המקורי. תהליך זה שקוף למשתמש כיוון שמהעבר מבוצע במהירות גבוהה ביותר.

מדדי נתונים

המידע אותו מספקות החברות לקיצור לינקים

האתרים לקיצור קישור מספקים מידע חשוב ומשמעותי למי שיצר את הלינק, מידע זה כולל את הפריטים הבאים:

כמות לחיצות – לרוב שירותי קיצור הלינק מספק למי שיצר את הלינק מידע על כמות הלחיצות על הקישור, חלקם אף עושים זאת בחלוקה לימים ושעות.

המדינת מהן בוצעה הכניסה לקישור – השירותים נוהגים להציג בפני יוצר הלינק את מדינות המקור של מי שלחץ על הלינק שיצר.

המכשיר ממנו בוצעה הגלישה – חלק מהאתרים מספקים למשתמש מידע הנוגע לסוג המכשיר ממנו בוצעה הגלישה, מידע זה מבהיר ליוצר הלינק כמה כניסות לאתר בוצעו באמצעות טלפון נייד, מחשב וטאבלט.

מערכת הפעלה ודפדפן – חלק מהשירותים לקיצור לינק מאפשרים ליוצר הלינק להבין מאיזה מערכות הפעלה ודפדפנים גלשו המשתמש לקישור שפרסם.

למה לקצר URL

ניתן למנות מספר סיבות שבגינן משתמשים באינטרנט מעוניינים לקצר קישורים:

ניהול הקישורים שהם מפרסמים – האתרים שמציעים לקצר לינקים מרכזים את כל הלינקים שקוצרו על ידי המשתמש במקום אחד ובכך מאפשרים לו לנהל את הקישורים שהוא מפרסם בצורה טובה יותר.

מתן מידע על השימוש בלינקים – כפי שהוסבר לעיל, שירוי קיצור הלינק מספקים למשתמש ידע רב סביב השימוש בלינק, לכן אנשי שיווק משתמשים בכלי זה כדי לנתח את הקמפיינים השיוקיים שלהם.

אסתטיקה – לינק מקוצר נראה הרבה יותר טוב מלינק ארוך ומסורבל, לכן גם משתמשים "פשוטים" שפחות מתעניינים בניתוח המשתמשים שנכנסים ללינק אותו פרסמו נוטים לקצר את הלינקים שהם משתפים.

חסכון בתווים – ישנם אתרים ברשת, כמו טוויטר, אשר מגבילים את כמות התווים שהמשתמשים שלהם יכולים לכתוב בפרסום יחיד. על כן, שימוש בשירות לקיצור אתרים מאפשר למשתמשים רבים לחסוך במקום ובתווים.

קיצור קישורים היא פעולה חשובה אשר משתמשים רבים באינטרנט מבצעים מדי יום. ישנם משתמשים רבים מדי שאינם מודעים לאפשרויות הרבות ששירותים אלה מעניקים למשתמשיהם ולכן ממולץ למי שמרבה לשווק שירותים ומוצרים באינטרנט להתחיל לקצר לינקים בכך תוכלו להבין אילו פרסומים מצליחים ואילו פרסומים לא עומדים בציפיות שלכם.

באותו נושא