חיפוש

תביעת רשלנות רפואית בלידה – כל מה שצריך לדעת

כאשר הרופאים, או מי מאנשי הצוות הרפואי, מקבלים החלטות שגויות, היכולות לנוע מייעוץ ואבחון שגוי ועד לפעולות רפואיות הקשורות לתהליך הלידה עצמה, אשר גרמו לנזקים לתינוק או ליולדת, מומלץ לבדוק את היתכנותה של רשלנות רפואית בלידה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

רשלנות רפואית קורית גם בלידה

אנחנו חיים בעידן טכנולוגי מפותח ובעיקר בתחומי הרפואה השונים, כך שפרוצדורה שכיחה כל כך כמו לידה, אינה אמורה להיתקל בקשיים וסיבוכים שונים, בטח שלא בגלל רשלנות רפואית של מי מאנשי הצוות הרפואי. אך לצערנו, מקרי רשלנות רפואית הינם עדיין תופעה קיימת, היכולה להתרחש בגלל סיבות שונות ומגוונות כמו, משמרות שוחקות של הצוותים הרפואיים, חוסר תשומת לב ועוד.

רגע הלידה הוא רגע דרמטי מאוד, הן עבור ההורים הנרגשים והן מהבחינה הרפואית ולפיכך, לכל טעות ורשלנות רפואית בתהליך הלידה עלולים להיות השלכות מהותיות, היכולות לגרום לנזקים בלתי הפיכים ליולדת ולעובר עצמו ובמקרים קיצוניים אף למוות, מקרים היכולים להוות בסיס מוצק לתביעת רשלנות רפואית ודרישת פיצויים בהתאם, כפי שתוכלו לראות בהרחבה באתר .https://df-law.co.il

 

מקרים נפוצים של רשלנות בלידה

מקובל לחשוב כי מקרי רשלנות רפואית בלידה נוגעים רק לתהליך הלידה עצמה, ונוגעים לעיכוב במתן טיפול תרופתי, עיכוב ביילוד העובר, פענוח שגוי של ממצאים רפואיים, בחירה בשיטת יילוד לא מתאימה ועוד.

אך למעשה, רשלנות רפואית בלידה יכולה לבוא לידי ביטוי עוד בשלבים המוקדמים ללידה, כמו אי מתן מידע ליולדת בדבר אופן ודרכי הטיפול, כמו גם אפשרויות טיפול חליפיות, או אי קבלת הסכמה מדעת לטיפול המיועד, כמו גם בשלבים לאחר הלידה – מקרים של פגיעת פוסט לידה, הערכת משקל שגויה ועוד.

 

האם קיימת תקופת התיישנות?

ככל ומתעורר החשד כי הנזקים שנגרמו ליולדת ו/או לעובר במהלך הלידה מקורם ברשלנות רפואית, הרי שמומלץ לגשת בהקדם לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום בכדי שיבחן לעומק את פרטי המקרה וינסה לבסס תשתית ראייתית מוצקה לביסוס עילת התביעה והערכת גובה כספי הפיצויים המגיעים לכם.

לפנייה בהקדם האפשרי לעורך דין רשלנות רפואית ישנה חשיבות מיוחדת, שכן למקרי רשלנות רפואית, המשתייכים לתחום נזקי הגוף, ישנה תקופת התיישנות של שבע שנים מיום קרות האירוע, כאשר במקרה של נפגע קטין, תקופת ההתיישנות תתחיל מרגע הגיעו לגיל 18.

 

תביעת רשלנות רפואית בלידה

כדי להוכיח את מקרה הרשלנות הרפואית, על התביעה להוכיח את יסוד הרשלנות (מחדל, הפרת נהלים, חריגה מנורמות הטיפול המקובלות וכדומה), להוכיח את הנזקים שנגרמו ולהוכיח את הקשר הסיבתי בין שני הגורמים הללו.

לאור הנזקים המהותיים הנגרמים במקרים אלו, גובה הפיצויים במסגרת תביעת רשלנות רפואית יכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד ולכן חשוב להגיע מוכנים וערוכים היטב לתביעה, עם כל החומרים והמסמכים הרפואיים הרלוונטיים, חוות דעת של מומחי רפואה וכמובן עם עורך דין שיעשה סדר בדברים ויגבש את כלל הממצאים לכדי כתב תביעה מפורט ומנוסח כהלכה.

לֵדָה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא