חיפוש

קידום אתרים בגוגל – מדריך

רבים מבעלי העסקים, קטנים גדולים וחברות מעוניינים לדעת כיצד לקדם את האתר שלהם במנוע החיפוש של גוגל. מה צריך לדעת? המדריך המלא.

 

עלייתה של גוגל

מנוע החיפוש של גוגל הפך מאז הושק לראשונה לכלי המרכזי והאפקטיבי ביותר לקידום של עסקים באמצעות מנוע החיפוש. למעשה, מדובר במהפכה של ממש אשר מאפשרת לראשונה לבעלי עסקים לקדם את העסק שלהם באמצעות אתר ובכך לזכות לחשיפה גדולה יותר וממוקדת יותר. קידום אתרים בגוגל היא פעולה לא פשוטה, ורבים תוהים כיצד לבצע אותה. להלן מדריך קידום אתרים בגוגל, מה יש לבצע ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים:

  • בדיקת המיקום של האתר – עוד בטרם החלה הפעולה של קידום האתר במנוע החיפוש של גוגל, חשוב לבדוק קודם (במידה ומדובר באתר שכבר קיים) היכן הוא ממוקם בשורת החיפוש של גוגל. חשוב לדעת כי למעשה, ממחקרים שביצעה גוגל עולה כי רוב הגולשים לא מבצעים המשך חיפוש מעבר לדף התוצאות השני, וככל שהאתר ממוקם רחוק יותר כך צריכה להתבצע עבודה רצינית יותר של קידום האתר.
  • ביצוע חקר מילות מפתח – על מנת לקדם את האתר במנוע החיפוש של גוגל בצורה הטובה ביותר, יש לבצע חקר מקיף ומעמיק של מילות מפתח רלוונטיות אותם מקלידים הגולשים כאשר הם מבקשים לצרוך שירות/מוצר מסוים. לכן, יש לבצע מחקר מעמיק אשר יסייע למצוא את המילים/ביטויים הרלוונטיים ביותר כך שהחשיפה לאתר תגדל. ניתן לעשות שימוש בכלי של גוגל אשר נקרא "מתכנן מילות מפתח" אשר מסייע בפעולה הזו.

 

ביצוע חקר מילות מפתח

 

  • כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל היא באמצעות כתיבה של תכנים רלוונטיים, איכותיים ובעיקר מקוריים. גוגל יודעת לזהות באמצעות אלגוריתם מיוחד מהו טקסט אשר הועתק, ובהתאם יכולה לפסול את העמוד, לסמן אותו כספאם ואף לתת ענישה ידנית לאתר. לכן, חשוב לכתוב תוכן שיווקי מעניין ומקורי אשר ימשוך את הגולשים לשהות באתר כמה שיותר ובסופו של דבר כזה שיוביל את הגולש לביצוע פעולה. בנוסף, כחלק מכתיבת התוכן יש להוסיף גם וויזואליה. משתמשים רבים במנוע החיפוש של גוגל מדווחים כי מעבר לטקסט הם מעוניים לראות גם תכנים ויזואליים אשר ימשכו להם את העין, זאת משום גם שרף הסבלנות פוחת עם הזמן ותכנים ויזואליים מאפשרים להעביר את המסר השיווקי בצורה מהירה הרבה יותר. כמובן שבנקודה זו חשוב לדעת כי אסור להעמיס יותר מדי תוכן ויזואלי, משום שזה עלול להוות "מטרד" עבור גולשים כך שיש לבצע את העבודה בצורה מתונה ואשר נראית טוב לעין.
  • ביצוע אופטימיזציה לאתר – מדובר בתנאי הסף החשוב ביותר בקידום אתרים בגוגל. למעשה, גוגל מחייבת את כל האתרים לבצע התאמה של האתר כך שהוא יוכל להיפתח באופן יעיל ונוח, בזמן טעינה מהיר ומכל מכשיר סלולרי/מחשב.

 

באותו נושא
אתר החנות
3 דברים שחייבים בכל אתר חנות

כל מומחה בהקמה אתרים יודע שיש דברים מסוימים שחייבים להימצא באתרים מסוגים שונים. ציינו בפניכם במדריכים הקודמים שעלו לרשת את הדברים שצריכים להתקיים באתרי תדמית.

קרא עוד »