חיפוש

קבוצה בפייסבוק – להקים או לא?

אחת הפלטרפורמות החזקות והמוכרות ביותר היום לשיווק ופרסום היא פייסבוק. החברה מעמידה בפני עסקים מגוון כלים עבור פרסום בפייסבוק ושיווק, כמו עמוד עסקי בפייסבוק, קבוצות בפייסבוק, ומודעות, חלקם חינמים וחלקם בתשלום. במאמר זה ננסה לענות על השאלה: קבוצה בפייסבוק – להקים או לא?

פייסבוק

עמוד עסקי או קבוצה?

שני הכלים האלו, עמוד עסקי וקבוצה, הם בעלי נקודות דמיון ונקודות שוני. מה שחשוב לדעת זה שבעבר, לפני שפייסבוק הפכה למעצמה שהיא היום, עמודים עסקיים בפייסבוק היו יכולים להנות מחשיפה רחבה ללא תשלום, וכל פוסט חדש היה זוכה לעשרות ומאות לייקים. היום, המסננים הנרחבים והחכמים של פייסבוק שולטים לחלוטין על התוכן אותו אנחנו מקבלים בדפי הפייסבוק האישיים שלנו, ולכן עמודים עסקיים בפייסבוק חשופים לפחות ופחות משתמשים.

קבוצה בפייסבוק – להקים או לא?

היות ואנחנו רוצים את הלקוחות שלנו קרובים, זמינים ובעיקר חשופים לתוכן שלנו – אחת הדרכים האפשריות היא פתיחת קבוצה. ברגע שנפתח קבוצה לעסק שלנו, נקבל מספר יתרונות ברורים שיענו בקלות על השאלה קבוצה בפיסבוק – להקים או לא?

קבוצה בפייסבוק

אז קודם כל חשוב לציין, ניהול קבוצה בפייסבוק הוא ניהול של קהילה, וכמו בכל קהילה – חשוב שיהיו חוקים ברורים להתנהלות של החברים בה. הקבוצה, להבדיל מעמוד, היא קרקע פוריה לדיונים בהם יקחו חלק חברי הקבוצה. כלומר, אם בעמוד הפייסבוק אנחנו מעלים פוסטים ויכולים לקבל עליהם לייקים, תגובות ושיתופים – בקבוצה כל אחד יכול לפרסם משהו, שמביא איתו כמובן אופציות של לייקים ותגובות.

ברגע שכל אחד מחברי הקבוצה הוא פעיל ובעל יכולת פרסום, יכולה לצוף השאלה: קבוצה בפייסבוק – להקים או לא? ולפעמים התשובה היא לא חד משמעית. על מנת לפתוח קבוצה בפייסבוק, עליכם לוודא שיש בידיכם הכלים והידע לשליטה בניהול הקבוצה, אכיפת חוקי הקבוצה, וכמובן יכולת פרסום יעילה ורלוונטית.

תרומתה של קבוצה בפייסבוק לעסק

כמו שאמרנו, קבוצה בפייסבוק מייצרת קהילה, ולקהילה הזו יש כוח. בעולם שבו ענף השיווק והפרסום הוא רחב כל כך, האופציות מגוונות כל כך, והמוצרים שבשוק מגיעים מהמון חברות המתחרות ביניהם – חשוב להצטייד בקהילה שתפיץ את הבשורה בשבילכם.

בנוסף, הקהילה הזו גם מאפשרת קרבה ללקוחות שלכם, והתחושה של חברי הקהילה תהיה ייחודית כאשר הם חלק מהמעגל הקרוב למוצר שלנו. הקרבה הזו תאפשר לכם, בין היתר, לעשות נסיונות חדשים עם המוצר שלכם על קהל היעד שבקבוצה, ולהם – הקבוצה תתן הרגשת בית, ואת היכולת להתבטא ולהביע את דעתם. ומה טוב יותר מקשר הדוק וצמוד עם הלקוחות שלנו?

חוקי קבוצה בפייסבוק

חשוב לדעת מראש – עם פתיחת הקבוצה, יש לנסח תקנון או חוקים המגדירים את הקבוצה. היות והמרחב הוא מרחב התבטאות משותף לכם וגם לחברי הקבוצה, חשוב שיהיו גבולות אדומים, שברור לכולם שמי שיחצה את גבולות אלו – יורחק מהקבוצה.

אז רגע לפני שאתם הולכים לפתוח קבוצה בפייסבוק, חשוב לזכור – את הקבוצה יש לשמור פעילה ותוססת, עם דיונים, שאלות, מאמרים ותוכן. כמובן לא בהגזמה, שלא נבריח את הלקוחות שלנו, אבל בהחלט שתהיה הרגשת חיות מתמשכת, וגם פוסטים הקשורים אחד לשני, מה שיצור לכם תוכן מתגלגל והרגשת המשכיות. קחו את הטיפים האלו, חברו אותם יחד, והנה, קיבלנו את התשובה לשאלה: קבוצה בפייסבוק – להקים או לא?

באותו נושא