חיפוש

פודקאסטים של סטנדאפ שחייב להכיר

אחד הדברים הקסומים בפודקאסטים הוא המגוון הרחב של תוכן שניתן לגשת אליו, ואין ספק כי מדובר באחת הפלטפורמות המדוברות ביותר בשנה האחרונה. אין זה מפתיע, שסטנדאפיסטים רבים בוחרים להשתמש בפלטפורמה זו, בעיקר עכשיו כאשר אין הופעות חיות, על מנת לחזור לתודעה שלנו.

תרבות הסטנדאפ תפסה תאוצה בישראל החל משנות ה- 80, ומאז, קומיקאים רבים עלו והופיעו אל מול מגוון רחב של קהל בכל קצוות הארץ. כיום, סטנדאפיסטים רבים משעתקים את ההצלחה שלהם לפלטפורמות נוספות כגון תוכניות בידור, הופעות מוקלטות, ובין היתר גם פודקאסטים.

 

הסצנה הישראלית

הקהל הישראלי עוד רק בתחילת דרכו בכל הנוגע לפודקאסטים, אך נראה שגם פה ההתמכרות לא איחרה להגיע. לאורך השנים האחרונות יותר ויותר אמנים משדרים תוכניות פודקאסט חינמיות או בתשלום לקהל מאזינים צמא, אשר רק מחכה לפרק הבא. אם כך, מה ניתן למצוא אצלנו בביצה?

אחד הפודקאסטים המוכרים ביותר כיום הוא "מאחורי כל צחוק" אשר באופן קבוע מארח סטנדאפיסטים מתעשיית הסטנדאפ הישראלית, אותה מנחה אלעד שטרית, סטנדאפיסט מצליח בעצמו. מאחורי כל פרק מסתתרת שיחת אחד על אחד עם ענקי הסטנדאפ של הבמה הישראלית. תוכנית נוספת אשר תוכלו להתמכר אליה בקלות ניתן למצוא תחת השם "מדברים סטנדאפ", את תוכנית זו מנחים ארז בירנבוים ועומר בורשטיין, וגם מאחוריה עומד אותו הרעיון בדומה ל"מאחורי כל צחוק".

אמני פודקאסט נוספים המארחים סטנדאפיסטים בתעשייה, או לחילופין, מדברים על חיי היום יום שלהם – ניתן למצוא תחת פורטלי סטנדאפ ישראלים והקומדי בר.

 

תוצרת חו"ל

אם חפץ ליבכם גם בסטנדאפ היישר מחו"ל, המגוון הוא אינסופי. בשפה האנגלית ניתן למצוא מגוון עצום של פודקאסטים, החל ממופעי סטנדאפ ישירים המועברים אליכם בעזרת קליק אחד עם העכבר, ועד לתוכניות סיקור של סטנדאפיסטים משלל הסגנונות ברחבי העולם. אם אתם מעוניינים בתוכנית אירוח, נמליץ על Good For You"", וכמו כן גם על התוכנית "Stand-Up with Tom Thakkar".

פלטפורמה נוספת דרכה ניתן למצוא פודקאסטים על סטנדאפ היא BBC הבריטית, המציעה מגוון רחב של פלייליסטים בחינם עם אופציה להורדה.

 

ברוח התקופה

בעוד אמני סטנדאפ רבים נמצאים כיום בקושי לאור המגפה, רבים מהם מוצאים דרכים להמשיך, לייצר ולהפיק תכנים שדווקא מתקשרים לתקופה המורכבת בה העולם נמצא כיום.

רבים מהתכנים הסאטיריים בהם מתמקדים אותם סטנדאפיסטים, מתקשרים למגפת הקורונה, ובכך משרתים אינטרס ציבורי חשוב בכל הנוגע לשמירה על אופטימיות והנחיות.

אנו ממליצים לכם לתת הזדמנות לאותם פודקאסטים, במיוחד לאור הזמינות הגבוהה והרעיון שמאחוריהם. כל עוד אנו ברוח התקופה הנוכחית, מדובר בהזדמנות מושלמת להכיר את האומנים שמאחורי הסטנדאפ, ויוצרים מוכשרים נוספים מרחבי העולם.

מנחה של תוכנית סאטירה בפודקאסט

באותו נושא