חיפוש

מיתוג העסק בצורה נכונה – עשה ואל תעשה

כבעלי עסקים אנחנו נדרשים ללא מעט דברים כדי לגרום לעסק שלנו להצליח. עלינו למכור מוצר מבוקש ואיכותי שיוכל להתחרות במתחריו, לספק שירות ברמה גבוהה, לשמור על מוניטין חיובי וליצור זהות עסקית ושם טוב לעסק. במדריך זה אנחנו מתרכזים באספקט האחרון של העסק, ובקיצור – במיתוג. כאשר עוסקים במיתוג יש לזכור שכאשר לקוח בוחר איזה מוצר לרכוש ההחלטות אינן שכליות בלבד, ולכן עלינו לפנות לרגש שלו ולגרום לו להעדיף את המוצר שלנו על פני המתחרים, וזוהי המטרה שתהליך מיתוג עסקי מעוניין להשיג.

 

מיתוג עסקי – מה זה?

מטרתו של תהליך מיתוג עסקי היא להפוך את שם העסק שלכם למותג שמדבר בעד עצמו. תהליך זה כולל אפיון של העסק וערכיו וכן יצירת של זהות עסקית. באמצעות שיטות שיווקיות, פרסום ועיצוב אנחנו ממסגרים את העסק ומבליטים אותו מפני מתחריו. תהליך מיתוג נכון גורם ללקוחות גם לזהות את העסק וגם להזדהות עימו, כך שעצם השם של העסק גורם ללקוחות להאמין שמוצריו איכותיים.

 

כיצד עושים מיתוג עסקי נכון?

מיתוג עסקי טוב צריך לכלול את הדברים הבאים:

הגדרה, זיהוי ואפיון קהל היעד:

חשוב לבנות פרופיל כללי של קהל היעד שלנו וללמוד לזהות אותו. הדבר כולל הבנה של טווח הגילאים של קהל היעד, רמת ההכנסה שלו, סגנון החיים וכדומה. כמו כן חשוב לרדת לעומק הדברים שיגרמו לו לרכוש את המוצר ולשים את עצמנו בנעליו: מה מניע אותו? איזה מטרה הוא משיג כאשר הוא רוכש את המוצר?

 

יצירת זהות עסקית ייחודית:

חשוב מאוד להגדיר אותנו כעסק. להגדיר את מטרת העסק, להבין מהם הערכים שעומדים מאחוריו, המענים אותם הוא מציע וכדומה. הבנה של דברים אלו מסייעת לנו לחדד מסרים ולמכור טוב יותר.

 

יצירת שפה עיצובית וויזואלית:

מיתוג עסקי חייב להתייחס לאלמנט הוויזואלי שבא לידי ביטוי בלוגו, עיצוב העסק עצמו במידה והוא מקבל לקוחות באופן פרונטאלי וכן עיצוב אתר האינטרנט והשפה העיצובית בקמפיינים וברשתות החברתיות. השפה העיצובית תופסת ללקוח את העין וגורמת לו לזהות את העסק.

 

הדגשת הייחודית והבדלה ממתחרים:

המטרה שלנו היא למצוא היכן אנחנו שונים (וטובים יותר) מהמתחרים. בתהליך המיתוג אנחנו נמצא את הדברים שמדגישים את הייחודיות של העסק מבין מתחריו וכיצד הוא יכול להתבלט מעליהם.

 

ממה כדאי להימנע בתהליך המיתוג?

בסופו של דבר חשוב לזכור כי העסק גם צריך לספק שירות טוב ומוצר טוב ומיתוג לא מספיק לבדו. מיתוג הוא אמצעי נחוץ להצלחה אך אינה ערובה לכך אם העסק מתפקד באופן לקוי.

 

מיתוג עסקי – פנו למקצוענים בתחום

באופן כללי כאשר באים לעשות עבודה מסוימת מומלץ שהיא תעשה בידי בעל מקצוע ולא חובבן. מיתוג הוא מקצוע לכל דבר, ולכן אנחנו ממליצים לפנות למשרד המתמחה במיתוג, שיווק, פרסום ותקשורת שינהל את תהליך המיתוג ויזניק את העסק שלכם.

 

מדד עסקי

באותו נושא
מה אפשר לעשות עם פוטושופ

פוטושופ היא תוכנת עריכה גרפית אשר נחשבת לתוכנה המתקדמת והנפוצה ביותר לצורך עיצוב ועריכה. במדריך הבא נציג לכם את כל מה שאפשר לעשות עם פוטושופ,

קרא עוד »
סוגי המיתוג לשנת 2020

עולם המיתוג הוא עולם שמתחדש כל הזמן ומרגע לרגע. כן, כשאנחנו אומרים כל הזמן ומרגע לרגע אנחנו מתכוונים שלפעמים מדובר על הפרש של ימים ספורים

קרא עוד »
מיתוג עו"ד

בעולם עסקי תחרותי כמו עולם עריכת הדין לנושאי מיתוג עו"ד יש חשיבות עצומה, ככל שהמוניטין של עורך הדין יגדל יותר אנשים יפנו אליו כדי לשכור

קרא עוד »
כך תעצבו לוגו מודרני ב2019

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אז כמה מילים שווה לוגו? בימינו, לוגו מוצלח יכול לקבוע את הצלחת העסק והמותג שהוא מייצג. הלוגו אמור לספר במבט

קרא עוד »
גרפיקה ממוחשבת לימודים

לימודי גרפיקה ממוחשבת מחייבים סביבת לימוד דינאמית, ועל כן הדרך הטובה ביותר בה תוכלו ללמוד גרפיקה היא באמצעות פנייה למכללה מקצועית אשר מתמחה בלימודים מקוונים.

קרא עוד »