חיפוש

כיצד מעלים אתר וורדפרס לשרת בענן?

עם הכלים שיש היום וההנגשה של עולמות האינטרנט, כמעט כל אחד יכול לפתוח אתר ולהעלות אותו לאוויר, גם אם הידע הטכני או הידע במערכות מחשוב לא ממש גדול. במאמר הבא נסביר מה צריך על מנהת להעלות אתר לשרת בענן.

 

שרת בענן

לא משנה באיזה אתר נבחר, בכל מקרה נצטרך אחסון וורדפרס בענן. הסיבה העיקרית היא שכל אתר שעולה לאוויר צריך שרת אחסון, ממש כמו שאדם צריך בית לגור בו. שרת בענן הפך בשנים האחרונות לפתרון אידיאלי עבור אתרים משום שרוב האתרים לא צריכים שרת אחסון ייעודי עבורם.

יתרה מזאת, עולם האיקומרס דורש לא מעט דינאמיות, דבר המתאפשר בצורה מדהימה בשרת אחסון בענן. לרוב, אם תעבדו עם חברה לבניית אתרים, הם יעשו את כל הפעולות האלו עבורכם. אך במידה ואתם בונים את האתר בעצמכם, הכנסו מדריך קצר איך להעלות אתר לאחסון בענן.

שרת ענן

איך מעלים אתר וורדפרס לשרת בענן?

שלב 1: קניית דומיין

קודם כל, האתר שלכם צריך כתובת על מנת שידעו איך להגיע אליו. הכתובת היא בעצם כמו ת.ז של האתר ואין מצב בו יש שני אתרים על אותו הדומיין. את הדומיין תוכלו לרכוש מאחד מספקי הדומיינים, או לרכוש יחד עם חבילת אחסון שלדעתנו זה הכי משתלם.

 

שלב 2: קניית אחסון

בשלב השני, אתם צריכים לרכוש אחסון שיספיק לאתר שלכם. לרוב אם יש לכם אתר קטן עם תנועה נמוכה יחסית, לא תצטרכו אחסון גדול. במקרה של מבצע, או מועדים אחרים בהם התנועה לאתר עולה באופן משמעותי, תוכלו להרחיב את האחסון בכמה קליקים פשוטים.

 

שלב 3: העלאת קבצי האתר לשרת אחסון

המשמעות היא שאם אתם רוצים שגולשים יראו את האתר ואת המידע שיש בו, אתם צריכים להעלות אותו לאחסון שלכם. העלאת הקבצים מתממשקת באמצעות תיקיית FTP, תיקייה משותפת שיושבת על גבי השרת.

אתר אינטרנט

דברים שחשוב לזכור

לפני שתתחילו במשימות שלכם אספנו לכם כמה טיפים חשובים:

  1. עדיף ששם הדומיין יכלול את שם העסק.
  2. חשוב להשתמש באחסון המתאים לפלטפורמת וורדפרס.
  3. תבדקו את ניצול האחסון של החבילה שלכם בחודשים הראשונים ותוודאו שלא צריך לצמצם או להרחיב.
  4. חשוב לרכוש דומיין ישראלי, כלומר סיומת co.il

חשוב לציין שאם אתם לא בטוחים איך לבצע את כל הפעולות הטכניות האלו, יש חברות המציעות לעשות את זה עבורכם, לההעניק תמיכה לאורך כל התהליך, להמליץ על החבילות הנכונות ועוד.

 

לסיכום

במאמר דיברנו על איך מעלים אתר וורדפרס לשרת בענןץ הגדרנו תחילה מה המשמעות של שרת בענן ומה היתרונות. בשלב הבא, הסברנו מה שלושת השלבים של העלאת אתר לאוויר ומה נדרש מבחינת הדומיין והאחסון. בסוף המאמר, נתנו כמה טיפים חשובים שכדאי לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטות. בהצלחה!

אתר וורדפרס

באותו נושא