חיפוש

עולם דיגיטלי חדש – הכל על שירותי תמלול

מספר בלתי מבוטל של בעלי עסקים, חברות, ארגונים ואנשים פרטיים, פונים לחברות תמלול, בעבור מגוון רחב של צרכים.

מהם שירותי התמלול ועל אילו צרכים הם עונים? זאת ועוד במאמר הבא.

 

שירותי תמלול – מהם?

שירותי תמלול הינם שירותים הממירים קובץ שמע, הקלטה או שיחה למסמך כתוב. שירותי התמלול משמשים לצרכים עסקיים, משפטיים, וכן למטרת ראיונות, הרצאות, ישיבות מליאה או דירקטוריון וכדומה. על מנת לבצע את התמלול כראוי, יש צורך בחברת תמלול מקצועית ובעלת ניסיון בתחום.

 

חשיבות עבודת התמלול 

אומנם נשמע כי מדובר במלאכה פשוטה, אך לא כך הדבר. מלאכת התמלול דורשת ידע וניסיון. על התמלילן להאזין ולהעביר לכתב את כל אשר שמע. על התמלילן לדייק בעבודתו ולשקף את כל המתרחש, תוך מתן תשומת לב לטון הדברים, להלך הדברים, לגמגומים והפסקות, מבלי להחסיר אף פרט.

 

תמלול לבית משפט

שירותי תמלול שיחות נעשים לרוב לצרכים משפטיים. במקרים בהם אחד הצדדים במשפט מחזיק בהקלטה, שהוקלטה באופן חוקי, על מנת להגישה לבית המשפט כראיה, עליו להעבירה לידי מסמך כתוב. בשל העובדה כי התמלול משמש בתביעה, ישנה חשיבות מכרעת לתמלול מקצועי ואמין, שכן ראיה זו יכולה לא פעם, להכריע את המשפט כולו.

בפן המשפטי, התמלול יכול לסייע בתביעות בתחומים שונים, לרבות עסקי, פלילי, גירושין, ביטוח, רפואה ועוד.

 

תמלול ראיונות

כאשר מדובר בתמלול ראיונות, מדובר על העברת הראיון המוקלט לידי טקסט. שירות זה משמש בעיקר לעבודות מחקר, ראיונות חוקרים ועיתונאיים וכדומה. לא פעם ראיונות אלו נעשים בסביבה רועשת ובתנאים שאינם אופטימליים. שירותי התמלול, אשר עובדים עם מומחי סאונד, מאפשרים את קבלת ההקלטה במסמך כתוב, תוך התמקדות בראיון עצמו, מבלי הפרעות ורעשי רקע, כאשר איכות השמע אינה טובה.

 

תמלול בעולם האקדמיה

גם בתחום האקדמי, פעמים רבות עולה הצורך בשירותי תמלול, הן בעבור המרצים והן בעבור הסטודנטים. תמלול סמינריונים, שיעורים, כנסים, מחקרים וימי עיון, הם רק קצה המזלג מן השימושים הרבים בשירותי התמלול בעולם האקדמי.

 

המגזר העסקי

גם בעולם העסקים, נעשה שימוש רב בשירותי התמלול. ישיבות למיניהן, חתימת הסכמים, תביעה צרכנית וכדומה, מחייבות את השימוש בחברת התמלול, והעברת ההקלטות למסמך רשמי וכתוב.

 

צרכים פרטיים

אנשים רבים משתמשים בשירותי התמלול לצרכיהם האישיים. הסכמים פרטיים, אוטוביוגרפיות, תיעוד משפחתי ועוד, מצריכים את העברת ההקלטה לידי כתב, ושמירת התוכן בצורה נוחה וברורה יותר למשך זמן רב.

 

פטיש

באותו נושא