חיפוש

איך לבנות אתר בהיררכיה נכונה

סדר(היררכיה) הוא מרכיב בעל השפעה מכרעת על חווית המשתמש באתר, ככל שהאתר שלנו יהיה בעל היררכיה טובה יותר כך הוא ידורג גבוהה יותר במנועי החיפוש. בנוסף, משתמשים שייהנו מהיררכיה נכונה של האתר שלנו יחזרו באחוזים גבוהים יותר. במאמר הקרוב נעבור על מספר דרכים לבניית אתר בעל היררכיה נכונה.

 

היררכיה טובה משמעותה חווית גלישה טובה

בניית אתרי תדמית דורשת ירידה לפרטים בהמון מובנים. אך,כאשר נתעלם מצבע, פונט, גרפיקה, תמונה וכו', אתר טוב הוא ראשית בעל היררכיה טובה. המוח האנושי נהנה מסדר ואיזון, ההבנה של עובדה זו חשובה לנו מכיוון ולכל משתמש באתר יש צורך בסדר וארגון ברמה זו או אחרת. לכן, בניית אתר בעל היררכיה נכונה גורם להנאה לא מודעת אצל המשתמש. כך, נבטיח את חזרתו אליו.

אתר אינטרנט

 

תוצאות טובות יותר במנועי חיפוש

האלגוריתם של גוגל משתמש באינפורמציה של המשתמשים כדי לדרג אתרים. לדוגמא- במידה והאתר שלנו גורם למשתמשים לעזוב לאחר פרק זמן קצר יחסית, הניקוד של האתר שלנו באלגוריתם ירד וכך גם המיקום שלו במנוע החיפוש. במאה ה-21 לרוב המשתמשים יכולת ריכוז מוגבלת ואתר ללא היררכיה טובה יגרום להם לעזוב מהר יותר.

 

לפני שמתחילים

הנה מספר נקודות שמומלץ לחשוב עליהן לפני שמחילים לבנות אתר בעל היררכיה נכונה:

סדר לוגי

נסו לבנות את האתר בצורה הכי לוגית שניתן. נחלק את האתר לקטגוריות כך שכל קטגוריה היא ייחודית ומובילה לתת קטגוריות בצורה הגיונית.

השאר את מספר הקטגוריות הראשיות בין 2-7

במידה וקיימות יותר משבע קטגוריות נסו לצמצם אותן. זאת, כדי להימנע מלבלבל את המשתמשים.

נסו לאזן את מספר תתי הקטגוריות.

 

כיצד מומלץ לגשת לבניית אתר

במידה ואנו מתחילים אתר חדש, מומלץ להחליט על ההיררכיה שלו עוד לפני שהתחלנו לייצר דפים. ניתן להשתמש בלוח רגיל או תוכנות כמו "אקסל", אך מומלץ להשתמש באחת התוכניות המיועדות לכן דוגמאת Visio או OmniGraffle.

ארגנו את כתובות האתר(URL) לפי הקטגוריות

אחת הדרכים לשיפור ההיררכיה באתר שלנו היא לוודא שכלל הכתובות מבוססות על ההיררכיה של האתר בצורה לוגית. לדוגמא- כתובת של מסעדה בתל אביב תיראה כך: www.israelifood.co.il/locations/telaviv .

צרו את ניווט האתר עם "HTML" או "CSS"

שניצור את הניווט, מומלץ לשמור על הקוד פשוט. דרך טובה להשיג מטרה זו להשתמש באחת התוכנות "HTML" או "CSS".

 

ניווט שטחי

ניווט שטחי היא שיטה לבניית היררכיה. שיטה זו דורשת שיהיה ניתן להגיע לכל מקום באתר שלנו ב-3 או פחות קליקים. נסו להשתמש בשיטה זו כדי לשפר את הניקוד של האתר שלכם באלגוריתם של גוגל.

 

סיכום

להיררכיה של האתר שלנו משמעות מכרעת בהצלחתו או אי-הצלחתו של האתר שלנו. שימו לב למהירות המעבר בין נושאים, ארגנו את כתובת ה"URL" שלכם בצורה ברורה ונסו לאפשר למשתמש להגיע לכל מקום באתר ב-3 קליקים או פחות.

באותו נושא
אתר החנות
3 דברים שחייבים בכל אתר חנות

כל מומחה בהקמה אתרים יודע שיש דברים מסוימים שחייבים להימצא באתרים מסוגים שונים. ציינו בפניכם במדריכים הקודמים שעלו לרשת את הדברים שצריכים להתקיים באתרי תדמית.

קרא עוד »