חיפוש

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט הוא התחום הצומח ביותר כיום, ולא בכדי.

 

קידום אתרים באינטרנט – מהפכה של ממש

מאז נכנס לשימוש מנוע החיפוש של גוגל, התרחשה מהפכה של ממש בענף. אם בעבר בעלי עסקים היו צריכים להשתמש באמצעי פרסום מסורתיים כדוגמת עיתונים, ברושורים או תפוצת מייל כיום רוב תקציבי הפרסום עוברים לפלטפורמות האינטרנטיות, ובעיקר למנוע החיפוש של גוגל, ולא בכדי. מנתונים אשר נאספו עולה כי כיום מעל 90% מכלל הגולשים נעזרים במנוע חיפוש של גוגל על מנת לאתר מידע על מוצרים/שירותים שונים אותם הם מעוניינים לקבל. אבל, חשוב לדעת כי למעשה ע"פ הסטטיסטיקות אותן מפרסמת גוגל מעת לעת עולה נתון לא פחות ממדהים:  פחות מ – 5% מכלל הגולשים עוברים לדף השני של גוגל על מנת להמשיך בחיפוש, כלומר, אתרים אשר ממוקמים מעבר לדף השני אינם זוכים לחשיפה. על כן, בעלי עסקים אשר מעוניינים לקבל תנועה כמה שיותר גבוהה ובכך למנף את החשיפה להגדלת ההכנסות של בית העסק, חייבים להיות ממוקמים באופן תמידי בדף הראשון של תוצאות החיפוש. על מנת לבצע זאת, יש צורך בקידום אתרים. קידום אתרים באינטרנט היא הכלי השיווקי היעיל ביותר שיש כיום, והוא מאפשר כאמור לבתי עסק למקם את עצמם בראש תוצאות החיפוש של גוגל. קידום אתרים באינטרנט יכול להתבצע במגוון דרכים:

 

  • קידום אתרים אורגני (SEO) או קידום ממומן (PPC) באמצעות מנוע החיפוש של גוגל – קידום אתרים אורגני הוא למעשה ביצוע מספר פעולות אשר מטרתן נועדה להעלאת מספר הלקוחות הפוטנציאליים שייחשפו לאתר דרך שאילתות הנשאלות במנוע החיפוש של גוגל. קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך טווח לרוב, ולכן התוצאות שלו אינן מידיות ועיקרו הוא ניסוי וטעייה, כלומר בהתאם לביצוע בכל חודש יש לבצע עדכון שוטף. קידום ממומן גם הוא ערוץ שיווקי, ולמעשה מטרתו להגביר את התנועה הנכנסת ממנוע החיפוש דרך פרסום הרשתות הפרסום של גוגל – גוגל אדווראס, כאשר למעשה האתר ימוקם בתוצאות הראשונות של החיפוש תחת תווית של "מודעה". בשונה מקידום אתרים אורגני, בקידום אתרים ממומן ניתן לראות את תוצאות הקמפיין באופן מיידי, זאת משום שהתשלום לגוגל מתבצע עבור כל הקלקה על המודעה. אבל, חשוב לציין כי הוא יקר יותר.

 

  • קידום אתרים ברשתות החברתיות – בקידום אתרים ברשתות החברתיות המטרה היא זהה לקידום אורגני או ממומן, ולמעשה מטרתה להגדיל את התנועה של הגלושים דרך הרשתות החברתיות וכן לחזק את החשיפה של העסק. שיווק ברשתות החברתיות אפקטיבי מאוד, זאת משום שבשנים האחרונות אנו עדים לכוחה האדיר בעיקר של פייסבוק והעובדה כי רבים מבצעים חיפושים באמצעות הרשת החברתית עבור צריכת שירותים/מוצרים מסוימים. לרוב, שיווק ברשתות החברתיות יתבצע באופן ממומן ולקהל יעד ספציפי אותו ניתן להגדיר מראש.

 

קידום אתרים באינטרנט

באותו נושא
אתר החנות
3 דברים שחייבים בכל אתר חנות

כל מומחה בהקמה אתרים יודע שיש דברים מסוימים שחייבים להימצא באתרים מסוגים שונים. ציינו בפניכם במדריכים הקודמים שעלו לרשת את הדברים שצריכים להתקיים באתרי תדמית.

קרא עוד »