חיפוש

פרסום בגוגל לשנת 2019

שימוש ב-google ads עשוי להיות אחת מההחלטות הרווחית ביותר לעסק שלכם. זו לא הגזמה, גוגל מחזיקה כמעט 75% מנתח שוק מנועי החיפוש. 3.5 מיליארד פעמים ביום אנשים מבצעים חיפוש בגוגל, כלומר בכל שנייה יש 2.5 מיליון חיפושים. מדובר בהזדמנות אדירה לקדם את האתר והעסק שלכם, להגדיל את התנועה באתר, את מאגר הלקוחות וכן להפוך אותו למוכר וידוע. בהמשך נסביר כיצד לבצע פרסום בגוגל.

אתר חיפוש

מה זה Google Ads?

Google Ads היא פלטפורמת פרסום מקוונת בתשלום מבית גוגל, המהווה אפיק חשוב של קידום אתרים בגוגל, אופן הפעולה שלה די פשוט, כאשר משתמשים מבצעים חיפוש של מילת מפתח שהוגדרה על ידי מי שביצע את הפרסום הממומן יוצג בפניהם האתר של בעל האתר שביצע את הפרסום.

הפרסומות הללו נמצאות בראש הדף ודומות למדי לתוצאות שמופיעות בראש העמוד של התוצאות האורגניות. העובדה שהפרסומות מופיעות במקומות הראשונים טובה למפרסמים כיוון שלרוב התוצאות הראשונות בעמוד זוכות למירב ההקלקות.

איך Google Ads עובדת?

הפלטפורמה פועלת כמודל תשלום לקליק (PPC) והיא די פשוטה, משווקים מתמקדים במילת מפתח ספציפית בגוגל ומציעים עליה הצעות מחיר. הצעות המחיר שהמשווק מציע היא למעשה הצעת מחיר מקסימלית, כלומר המקסימום שהמפרסם מוכן לשלם עבורה.

לדוגמה, אם משווק מציע הצעה מקסימלית בגובה 4 דולר וגוגל קובעת שהעלות לקליק היא 2 דולר, אזי המשווק יזכה במודעת הפרסום, אולם אם גוגל תקבע שהמחיר גבוהה יותר המפרסם לא יזכה לפרסם את המודעה שלו.

לחלופין, ניתן להגדיר תקציב יומי מקסימלי עבור המודעה. גוגל תבטיח כי תקציב הפרסום לא יחרוג מהסכום שצויין, באופן זה המודעה תופיע עד שיהיו מספיק לחיצות על המודעה ולאחר מכן תוסר.

ישנם שלוש אפשרויות תמחור אותן גוגל מציעה למשווקים:

  1. עלות לקליק, תשלום המבוצע על כל לחיצה על המודעה.
  2. CPM, כמה ישולם עבור כל 1,000 הופעות של המודעה.
  3. עלות למעורבות, CPE בה התשלום מבוצע עבור פעולה ספציפית לאחר לחיצה על המודעה כגון הירשמות לרשימת תפוצה, צפייה בוידאו ועוד

לאחר מכן גוגל לוקחת את סכום ההצעה ומתאימה אותו עם הערכה שהיא מבצעת לפרסומת, הערכה זאת נקראית ציון האיכות, גוגל מגדירה את הציון באופן הבא:

"ציון האיכות הוא אומדן לאיכות המודעות, מילות המפתח ודפי הנחיתה. מודעות באיכות גבוהה יותר יכולות להוביל למחירי פרסום נמוכים יותר ולמיקום מודעות איכותי יותר"

הניקוד נע בין 1 ל-10 כאשר 10 הוא הציון הטוב ביותר. ככל שהציון גבוה יותר המודעה טובה יותר ועלות הפרסום שלה תהיה נמוכה יותר.

פרסום בגוגל הוא אפיק פרסום חשוב שמשווקים רבים משקיעים בו משאבים גדולים, פרסום נכון ואיכותי יוביל לכך שעלותו תפחת ואיכותו תגדל, על כן, חשוב להבין שגם כשמבצעים פרסום ממומן חשוב להשקיע באיכות התוכן שיפורסם על מנת שגוגל תתן לו ציון טוב יותר.

באותו נושא
אתר החנות
3 דברים שחייבים בכל אתר חנות

כל מומחה בהקמה אתרים יודע שיש דברים מסוימים שחייבים להימצא באתרים מסוגים שונים. ציינו בפניכם במדריכים הקודמים שעלו לרשת את הדברים שצריכים להתקיים באתרי תדמית.

קרא עוד »