חיפוש

מה זה קידום אתרים?

בעלי עסקים רבים מבינים כי במידה והם רוצים לבלוט ולפרסם את עצמם, הם חייבים לבצע קידום אתרים. אז מה זה בדיוק? כל הפרטים במאמר הבא.

 

 מה הוא קידום אתרים?

רבים תוהים לעצמם מה זה קידום אתרים? למעשה, קידום אתרים במנועי חיפוש הוא מגוון הפעולות המתבצעות במטרה לשפר את מיקומי דפיו של אתר אינטרנט בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש לביטויי החיפוש הנשאלים על ידי שוקי היעד של האתר, עד להשגת אותם מיקומים בצמרת תוצאות החיפוש שיניבו תוצאות מסחריות או אחרות שמצדיקות את ההשקעה בקידום האתר, כאשר ישנם מספר פרמטרים חשובים וקריטיים לתהליך קידום האתר וביניהם: רלוונטיות, איכות, מבנה האתר, מהירות, תנועה מרשתות חברתיות, קישורים מאתרים אחרים אל האתר, התאמה לניידים ועוד. למעשה, הדגש הגדול כיום בקידום אתרים הוא למעשה חווית המשתמש – תחום מפתח מאוד בשנים האחרונות, ובעיקר בעידן הדיגיטלי. קיימים שני סוגים עיקרים של קידום אתרים – קידום אתרים אורגני וקידום ממומן, כאשר כיום יותר ויותר בעלי עסקים מעדיפים לבצע את הפעולה של קידום אתרים אורגני.

 

מהו קידום אורגני?

קידום אורגני  (SEO) הינו תהליך מתמשך לשיפור דירוג האתר בתוצאות החיפוש האורגני (טבעי) במנוע החיפוש של גוגל. קידום אתרים אורגני מצריך עבודה סיזיפית והרבה סבלנות, זאת מאחר וקידום אורגני הן סדרת פעולות של ניסוי וטעייה לאורך הדרך, כאשר המטרה היא בסופו של דבר בהסתכלות ארוכת טווח לקידום אתרים משתלם מאוד עבור רבים מבעלי העסקים. למעשה, באמצעות קידום אתרים אורגני ניתן להציב את האתר גבוהה יותר בתוצאות מנועי החיפוש השונים. כך שבסופו של דבר תתגשם המטרה השיווקית אשר נקבעה טרם ביצוע הקידום, לרוב מדובר בפנייה למעגל רחב יותר של לקוחות פוטנציאלים תוך פרסום ושיווק מדויק של האתר במנועי החיפוש. לביצוע של קידום אורגני כהלכה נדרשים מספר פעולות חשובות: כתיבת תוכן רלוונטי לתחום העיסוק של האתר, זאת באמצעות שימוש במילות מפתח וביטויים פופולריים במנוע החיפוש כך שאם תתקבל שאלה במנוע החיפוש של גוגל האתר אותו אנו מקדמים יופיע בתוצאות הראשונות של מנוע החיפוש. בנוסף, יש לבצע קישורים לאתר – ככל שיש יותר קישורים לאתר מאתרים אחרים, כך רמת האמינות שלו בעייני גוגל עולה וכן מנוע החיפוש מבין שאתר זה רלוונטי יותר למילות מפתח, ועל כן מדרג אותו גבוהה יותר במנוע. בנוסף, יש לבצע אופטימיזציה של האתר כך שניתן יהיה לפתוח אותו מכל מקום ומכל מכשיר. כאמור, קידום אתרים אורגני הוא תהליך לא פשוט אשר דורש סבלנות ועבודה מול איש מקצוע אשר בקיא בתחום ויודע לבצע את השינויים הנדרשים לאורך הדרך, כאשר בסופו של דבר אין עוררין על כך שמדובר בשיטה הטובה ביותר כיום לקידום אתרים עם תוצאות מדהימות אשר נשמרות לאורך זמן רב.

 

 

מה זה קידום אתרים

 

באותו נושא
אתר החנות
3 דברים שחייבים בכל אתר חנות

כל מומחה בהקמה אתרים יודע שיש דברים מסוימים שחייבים להימצא באתרים מסוגים שונים. ציינו בפניכם במדריכים הקודמים שעלו לרשת את הדברים שצריכים להתקיים באתרי תדמית.

קרא עוד »